Aprovat un Pla de Xoc d'ajudes econòmiques adreçades als establiments de restauració i a les persones que pateixen un ERTO

Divendres, 29 de gener de 2021

Les sol·licituds es podran fer a partir de l'1 de febrer

Amb l’objectiu de pal·liar la crisi ocasionada pel Covid-19, el ple de l’Ajuntament d’Orís ha aprovat recentment un Pla de xoc d’ajudes econòmiques adreçades al sector de la restauració i a les persones amb una situació d’ERTO i/o atur provocat per la pandèmia.

En concret s’han mobilitzat 29.000€ que doten econòmicament les següents línies d’ajut:

Ajuts als establiments de restauració del municipi d’Orís afectats per la crisis sanitària de la Covid-19

  • Qui el pot sol·licitar? Les persones titulars d’un establiment de restauració que han patit per llei el cessament o reducció dels aforaments, els horaris d’obertura i les limitacions de mobilitat.
  • Quin és l’import de l’ajut? Es poden sol·licitar fins a dues línies de subvenció en funció de cada cas.

LÍNIA 1 Per a professionals autònoms del sector de la restauració. Un màxim de 300€ mensuals durant el període de tancament.

LÍNIA 2 Per a professionals autònoms del sector de la restauració que tinguin despeses de lloguer. El 60% fins a un màxim de 400€ del cost mensual de lloguer per a cada establiment i durant el període de tancament de les activitats empresarials.        

L’import definitiu es calcularà tenint en compte els dies reals de tancament o reducció de l’activitat.

  • Quina documentació he d’aportar? Un formulari de sol·licitud. En el cas que l’activitat estigui registrada fora del municipi d’Orís caldrà justificar que l’activitat estigui en actiu.
  • Quines despeses són justificables? Totes aquelles despeses que s’han hagut de seguir fent malgrat el tancament, com ara subministraments de llum, aigua, gas, lloguers, rebut d’autònoms, entre d’altres. En el moment de sol·licitar l’ajut s’haurà d’aportar els comprovants de pagament corresponents.
  • Modalitat de presentació: Telemàtica.

Ajuts d’urgència social per a persones que han quedat en situació d’ERTO i/o atur durant la crisis sanitària del Covid-19 empadronades a Orís

  • Qui el pot sol·licitar? Les persones que tenen en actiu un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) o que han quedat en situació d’atur entre el 14 de març de 2020 fins a la fi de la declaració de l’estat de l’alarma.
  • Quin és l’import de l’ajut? S’atorgarà un ajut de 200€ mensuals per a aquest col·lectiu de persones. L’import definitiu es calcularà tenint en compte la vigència de l’expedient de regulació.
  • Quina documentació he d’aportar? Un formulari de sol·licitud i un document que acrediti que la persona treballadora se li hagi resolt favorablement un ERTO o que hagi quedat en situació d’atur a conseqüència de la crisis del COvid-19.
  • Quines despeses són justificables? Totes aquelles despeses que s’han hagut de seguir fent, com ara subministraments de llum, aigua, gas, lloguers, hipoteques, despeses d’alimentació i higiene personal, entre d’altres. En el moment de sol·licitar l’ajut s’haurà d’aportar els comprovants de pagament corresponents.
  • Modalitat de presentació: Telemàtica o presencial.

Aquestes subvencions es podran sol·licitar a partir del dia 1 de febrer a les oficines municipals demanant cita prèvia o bé de manera telemàtica des de la Seu Electrònica de l’Ajuntament. Trobareu les bases reguladores i els formularis de sol·licitud al web www.oris.cat.

Darrera actualització: 29.01.2021 | 13:11